Kontaktopplysninger

Henvendelser til Tvisteløsningsnemnda rettes til nemndas sekretariat. Det er flere måter å komme i kontakt med sekretariatet på. 

Send brev og dokumenter til oss digitalt

Henvendelser som skal saksbehandles av Tvisteløsningsnemnda, kan sendes via eDialog. Dette er en tjeneste som gjør at du trygt kan sende oss brev og dokumenter digitalt. Du logger deg på via ID-porten (MinID, BankID med mer).

Send brev eller dokumenter til Tvisteløsningsnemnda via eDialog her

  • Velg om du er privatperson eller virksomhet
    • Dersom du er en virksomhet, skriver du inn ditt organisasjonsnummer og trykk «Hent info»
    • Dersom du er en privatperson, fyller du inn informasjonen manuelt
  • Tittel: Hvilket dokument du sender og gjerne saksnummer om det er kjent
  • Kommentar: Her kan du skrive hva saken gjelder, dine kommentarer til et tidligere brev, eller eventuelt gi en beskrivelse av det du legger ved som vedlegg
  • Kryss av på om henvendelsen inneholder sensitive personopplysninger
  • Last opp eventuelle dokumenter
  • Klikk på «send sikkert til Tvisteløsningsnemnda» 
  • Du får en kvittering med referansenummer på e-post

Vi foretrekker at dokumenter sendes inn til oss i pdf-format, men du kan også sende inn dokumenter i doc, xls, png, jpeg, tiff, xml eller text-format .

- For word-dokument velger du «Lagre som» og deretter filtype PDF.
- LibreOffice og OpenOffice har en egen knapp på verktøylinja som heter «Eksporter til PDF».

Ja, det kan du. Vi anbefaler likevel at du bruker eDialog ettersom e-post ikke er noen sikker kanal for sensitive opplysninger.

Vår e-postadresse er post@nemndene.no.

 

Når du får digital post fra Tvisteløsningsnemnda

Har du fått en SMS eller e-post med varsel om post fra Tvisteløsningsnemnda? Da har vi sendt et brev til din  digitale postkasse.

Du laster ned brevet (PDF) fra meldingsboksen din i Altinn. Den digitale postkassen er en sikker løsning for å motta og oppbevare viktig post fra det offentlige digitalt. Over 500 statlige virksomheter og kommuner sender brev digitalt i dag.

Logg inn på din digitale postkasse i Altinn her

Fristen for å bringe tvisten inn for domstolene er åtte uker fra det tidspunktet parten ble underrettet om nemndas avgjørelse.

Fristen løper fra det første varselet fra Tvisteløsningsnemnda om at vedtaket er gjort tilgjengelig. Det vil si når du har fått melding på e-post eller SMS om brev fra oss.

Virksomheter vil bli varslet på nytt hvis brevet ikke blir åpnet innen 7 dager, men søksmålsfristen løper allerede fra første varsel.

Når du har blitt varslet om du har fått et brev, er det ditt eget ansvar å lese det.

Trenger du hjelp til innlogging, navigering, delegering eller annet knyttet til bruk av Altinn, kan du kontakte Altinn brukerservice: www.altinn.no/hjelp/ eller ringe telefonnummer 75 00 60 00.

Har du spørsmål om digital post fra Tvisteløsningsnemnda kan du ringe Arbeidstilsynets sentralbord på telefonnummer 73 19 97 00 (tastevalg 2).

Når kan du ringe?

Hverdager kl. 08:00–15:00
Lørdag, søndag og helligdager: Stengt

 

Postadresse

Tvisteløsningsnemnda
Postboks 4720, Torgarden
7468 Trondheim

Telefon:

Arbeidstilsynets sentralbord: 73 19 97 00
Åpningstider: 08:00 - 15:00